Tipuri de Foame

1. Foamea nutritionala - Reala

Acest tip de foame este declansat atunci cand organismul tau nu primeste minimul de calorii si de micro si macro nutrienti de care are nevoie pentru a pastra un echilibru.

Foamea nutritionale este singura foame reala si apare atunci cand:

  1. A trecut un timp mai indelungat de cand ai mancat ultima masa (4-6 ore);
  2. Mananci haotic;
  3. Mananci alimente nesanatoase de tip junk food din care organismul nu primeste minimul de nutrienti de care are nevoie;
  4. Te infometezi si in aceasta situatie scade glicemia, ceea ce va duce la starea de foame acuta, pana la tremurat si stari de lesin, caz in care mananci tot ce-ti pica in mana.

Solutia:

Adopta un stil de viata sanatos si echilibrat care sa contina 3 mese principale si 1-2 gustari.

Tot in cadrul foamei nutritionale intra si „FOAMEA DE APA” adica setea.

Senzatia de sete poate fi confundata foarte usor cu senzatia de foame, mai ales atunci cand mananci alimente nesanatoase si nu te hidratezi corespunzator, din acest motiv multe persoane nu reusesc sa slabeasca pentru ca mananca in momentul in care defapt le este sete.

Solutia:

Bea un pahar de apa in momentul in care simti ca iti este foame, dar stii ca nu ai mancat ultima masa cu mult timp in urma si exista posibilitatea sa confunzi foamea cu setea, exista o mare probabilitate sa dispara senzatia de foame.

2. Foamea vizuala

Stii momentul acela in care ai mancat foarte mult, insa vezi ceva apetisant si continui sa mananci?

Ochii sunt stimulati de culori, texturi, forme si tot ce este frumos si placut iar asta nu are legatura cu stomacul tau, ci cu simtul vizual.

Solutie:

  1. Aranjeaza-ti ca un „master chef” mancarea in farfurie, iar ochii tai vor fi satisfacuti inca de la primul fel de mancare, fara sa mai fie nevoie sa cazi in abatere si sa mananci mai mult decat ai nevoie.
  2. Foamea ochilor poate fi satisfacuta si cu o simpla plimbare prin parc admirand frumusetile naturii care face parte din noi si pe care ochii nostri o adora.

3. Foamea olfactiva

Stii momentul acela in care simti mirosul puternic al unui preparat care iti place si ti se face foame instant, cu toate ca abia ai terminat de mancat?

Poate sa fie mirosul de brutarie, de paine proaspata, mirosul de cozonac, mirosul de friptura sau oricare alt miros care te ademeneste sa gusti din acel preparat.

In acest caz se instaleaza „foamea olfactiva”.

Gustul mancarii nu vine doar din papilele tale gustative, ci este o combinatie armonioasa intre gust si miros.

Simtul olfactiv este mult mai sensibil decat cel al gustului si are capacitatea sa stimuleze mai repede senzatia de foame. Probabil stii ca atunci cand esti racit si ai nasul infundat nici mancarea nu mai are acelasi gust.

Solutie:

  1. Cand simti un miros puternic care te ademeneste sa mananci chiar si atunci cand esti satul, iti recomand sa inspiri puternic de mai multe ori acel miros, eventual sa gusti o bucata mica din preparatul respectiv pe care sa o mesteci usor si sa o tii cat mai mult timp in gura pentru a creea senzatia de satietate. Stii ca despre bucatari se spune ca ei se satura cu mirosul preparatelor pe care le gatesc, ca nu le mai este pofta de ele. Acelasi lucru se poate intampla si cu tine, daca aplici aceasta solutie.
  2. „Foamea Nasului” poate fi satisfacuta cu aroma terapie sau cu orice alt tip de miros care sa creeze placere.

 

4. Foamea mintii

Se instaleaza de obicei din plictiseala sau coroborata cu diferite obiceiuri sociale, in care actionezi pe „pilot automat” ca un autoturism, fara sa constientizezi in realitate ca nu ai nevoie de mancare in acel moment.

Atunci cand esti plictisit, creierul tau va gasi rapid modalitati prin care sa te determine sa mai „rontai” ceva, precum chipsuri, floricele, covrigei etc.

Solutia:

Cercetatorii au demonstrat stiintific ca orice obicei distructiv se poate inlocui cu unul constructiv, daca iti vei acorda timp si vei repeta zilnic actiunea respectiva intre 3-6 luni.

Asadar, atunci cand te simti plictisit ori constientizezi ca un obicei social te determina sa mananci, poti face exercitii fizice, poti sa citesti o carte, poti face o plimbare sau poti apela la unul dintre hobby-urile tale.

Important este sa ramai constient si prezent, astfel incat sa faci diferenta.

5. Foamea inimii

Acest tip de foame este cel mai puternic, iar neconstientizat poate sa te distruga, astfel incat sa ajungi pana la obezitate morbida sau chiar mai rau, deces.

Abuzul alimentar pe termen lung declansat de „foamea inimii” este devastator.

Indiferent ca ai pierdut pe cineva drag, ai incheiat o relatie de dragoste, ai pierdut bani sau un job ori in mica ta copilarie nu ai primit satisfactie emotionala pentru emotiile de baza, aceste emotii exprimate cu asumare si constienta iti pot aduce multe necazuri.

Sa-ti dau un exemplu:

Cand erai copil mama ta iti oferea ceva de mancare de fiecare data cand te vedea trist sau cand plangeai. La nivel subtil acest lucru a creat un program distractiv in mintea ta. Oricand iti va fi dor de mama ta sau te vei simti trist, vei apela la mancare pentru ca te va face sa te simti protejat. Te va face sa simti confortul de altadata, insa asta dureaza foarte putin timp, dupa care se instaleaza sentimentele de vina, rusine si frica, care mai demoleaza inca o caramida din puterea ta interioara si intensifica si mai tare starea de neputinta.

Solutia:

Ca sa nu mai cazi in capcana acestui tip de foame, este foarte important sa devii constient de fiecare moment in care vrei sa mananci, astfel incat sa constientizezi daca chiar ti-e foame sau „hranesti” alte „motive”.

Iti recomand ca atunci cand se activeaza „poftele” culinare sa iti pui intrebarea: De ce vreau sa mananc acum?

Raspunsul te poate trezi la realitate si poate face ca foamea sa dispara.

 

Nutritie Optium Nutri Fit

Moduri de a Manca

Ti-ai pus vreodata intrebarea „de ce mananc?” sau „de ce vreau sa mananc asta?”, inainte sa mananci ceva care iti face cu ochiul? Daca nu

follow
This error message is only visible to WordPress admins

Error: No feed found.

Please go to the Instagram Feed settings page to create a feed.